He leído y acepto la política de privacidad

    Acepto recibir contenido o propuesta comercial de diligent

    Per què val la pena tenir un blog i com et beneficia?

    Escrito por: Diligent Team

    Aquest és un post que tenia ganes d’escriure, ja que es un tema que practico tots els dies i he notat una gran evolució des que vam començar. Us parlaré des de la meva perspectiva personal sobre els avantatges d’escriure un blog i sobre allò que ha aportat a la meva vida professional i al nostre Espai Creatiu i de Màrqueting Digital 021bcn.

    Començaré per explicar-te breument que és un blog: No es més que un web en format simple on pots publicar per ordre cronològic tota classe de continguts: textos, imatges, vídeos, àudio, etc… Els blogs estan desenvolupats a través d’una plataforma que et permet a tu mateix gestionar els continguts d’una manera molt fàcil.

    Per una banda, estan els blogs de franc, on simplement et dones d’alta en la plataforma i ja pots començar a publicar…wordpress.comtumblr.com oblogger.com en son un exemple. Per altre banda, tens les plataformes professionals, aquelles que et permeten tenir un control total del contingut que publiques, així com una personalització més acurada del blog i una major projecció i posicionament a Google.

    A continuació, et plantejaré un a un, els avantatges perque val la pena tenir un blog afegir un blog a la nostre web de 021bcn.

    Per què val la pena tenir un blog i com et beneficia?

    1.- Un blog ens ha permès oferir contingut de valor en constant evolució a la nostre audiència, es a dir, a través d’ell podem parlar obertament sobre els nostres projectes online i aconsellar sobre les eines i metodologies utilitzades més recentment… i per ara, gracies al feedback, podem afirmar que als lectors els hi agrada !

    2.- Aquests continguts ens han permès assolir un tràfic de qualitat al nostre site. Setmanalment revisem el flux de visites del web de manera que ens permet determinar quins són els posts que més tràfic atrauen. Per exemple, un dels més llegits és un post en el que expliquem les diferències entre logotipos, imagotipos e isotipos.

    3.- Aquesta pràctica ens ha permès guanyar un millor posicionament a Google. Als de Mountain View els hi agrada molt els blogs, sobretot per la freqüència dels continguts. Actualment 021bcn té una freqüència de 3 entrades setmanals, es a dir, 12 posts al mes.

    4.- Projectem experiència i professionalitat en el nostre àmbit. A 021bcn ens dediquem al Disseny i Màrqueting Digital i pujar contingut relacionat ens permet projectar una major credibilitat a l’hora de guanyar nous clients.

    5.- Tant contingut a la web ens ha permès tenir prou material i motius per generar gran ressò a les xarxes socials i captar l’atenció del públic que més ens interessa. Un exemple d’això es quan fem una xerrada gratuïta de Màrqueting Digital. Aquest proper dissabte n’oferim una anomenada “ aprèn a crear un blog i a gestionar els teus continguts pas a pas

    6.- Escriure ens permet aprendre i ser millors cada dia. Aquest aprenentatge ens ha animat a oferir aquestes xerrades periòdiques, com la darrera que vam presentar sobre el “Disseny i Màrqueting Digital del Projecte Broomx

    Finalment podem afirmar que SÍ val la pena tenir un blog en el nostre web perquè a la llarga ens ha permès guanyar més clients. Tot i així no oblidem que és una cursa de fons…

     

    Més motius del per què val la pena tenir un blog i com et beneficia?

    Navegant per la xarxa vaig trobar aquest article sobreestadístiques de blogs i m’ha semblat oportú incloure-ho perquè et facis una idea de la quantitat ingent d’informació que es manipula a internet i de com aquesta ens està influenciant en la presa de decisions.

    - El 74% de les persones, abans de fer una compra, revisa alguna ressenya d’algun blog per assessorar-se. Font: Weber Shandwick

    - El 28% de les persones que van a fer una compra online, abans demana opinions als seus amics o coneguts a través de les xarxes socials. Font: Weber Shandwick

    - Hi ha un mitjana d’11 consultes a ressenyes de blogs abans d’una compra. Font: Weber Shandwick

    - Als Estats Units, un 61% del consum es basa en recomanacions des de blogs. Font: BlogHer

    - El 57% de les empreses que utilitzen un blog en el seu web han guanyat com a mínim un client atret des del mateix blog. Font: HubSpot Queda clar que les paraules clau que afegim als blogs atrauen més tràfic de qualitat des dels motors de cerca cert ? (a Catalunya bàsicament amb Google)

    - Curiosament, el 31% de les valoracions d’un producte o servei han de ser negatives per tal que la ressenya compti amb certa credibilitat a internet. Font: Weber Shandwick

    - Més de 409 milions de persones llegeixen més de 14,5 bilions de pàgines cada mes. Font:http://021.es/Uok29n

    - Es produeixen més de 42,6 milions d’entrades i 54,5 milions de comentaris cada mes. Sorprenentment, d’aquesta estadística per sota del 0,1% es en català… Font:http://021.es/Uok29n

     

    Et recomano 5 blogs de Màrqueting Digital que miro molt sovint:

    http://www.marketingguerrilla.es/

    http://www.lifestylealcuadrado.com/

    http://www.vivirdelared.com/

    http://www.socialmediacm.com/

    http://www.oscardelsanto.com/

    la web para móvil

    ¿Tu web aún no está adaptada para ser una web para móvil? Podemos echarte una mano para que este cambio en los resultados de búsqueda desde móvil favorezca al tráfico y la captación de más clientes.

    Escríbenos y con mucho gusto te ayudaremos.

     

    Escrit per Jerom Tomàs
    Traduit per Edgar Tomàs

    Alimenta con lectores tu blog

    Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

      Acepto las política de privacidad

      Acepto recibir la newsletter de diligent

      Al darte de alta te suscribes a la newsletter de diligent. Solo te enviaremos contendido interesante para proyectos digitales

      ×
      Del blog al éxito

      Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

        Acepto las política de privacidad

        Acepto recibir la newsletter de diligent

        Al darte de alta te suscribes a la newsletter de diligent. Solo te enviaremos contendido interesante para proyectos digitales

        ×
        Como triunfar con tu tienda online

        Descarga el eBook en Formato PDF y empieza a desarrollar tu tienda online.

          Acepto las política de privacidad

          Acepto recibir la newsletter de diligent

          Al darte de alta te suscribes a la newsletter de diligent. Solo te enviaremos contendido interesante para proyectos digitales

          ×
          Fotografía de producto

          Descarga el eBook en Formato PDF y empieza a desarrollar tu tienda online.

            Acepto las política de privacidad

            Acepto recibir la newsletter de diligent

            Al darte de alta te suscribes a la newsletter de diligent. Solo te enviaremos contendido interesante para proyectos digitales

            ×